Zoek jij timemanagement tips?

Als je op zoek bent naar timemanagement tips, dan is het aan te raden om eens een kijkje te nemen op timemanagement.nl. Deze website is een onderdeel van Tijdwinst.com en zij richten zich helemaal op het verbeteren van hoe wij omgaan met onze tijd. Het voelt zo vaak of we te weinig tijd hebbe, maar pas je de timemanagement tips goed toe, dan zul je zien dat het probleem eerder in het feit zit dat wij niet effectief met onze beschikbare tijd omgaan. Nu willen we allemaal natuurlijk graag meer rust in ons leven ervaren en meer tijd overhouden voor leuke dingen. Lees daarom vooral verder!

Overzicht van timemanagement tips

Op timemanagement.nl vind je maar liefst 101 verschillende timemanagement tips die jou in het dagelijks leven heel goed kunnen helpen. Natuurlijk is het lastig om met al deze punten tegelijk aan de slag te gaan. Daarom hebben zij ze opgedeeld in 13 categorieën:

  • creëren van overzicht
  • stellen van prioriteiten
  • manage je doelen en projecten
  • voorkom uitstelgedrag
  • leer plannen vanuit een time management systeem
  • werken met een lichtgewicht systeem voor time management
  • manage je workflow
  • slimmer samenwerken
  • behouden van concentratie
  • slimmer omgaan met e-mails
  • slimmer internet en computer gebruik
  • ervoor zorgen dat je up to date blijft
  • betere balans tussen werk en leven

Dit is een hele lijst, waarschijnlijk overweldigt het je een beetje. Het is daarom ook aan te raden om eerst eens met één categorie timemanagement tips aan de slag te gaan en die categorie goed onder de knie te krijgen voordat je verder gaat met andere categorieën. Het duurt immers altijd even voordat nieuwe gewoontes ingesleten raken in je leven en wil je echt een blijvende verandering, dan is het dus raadzaam het stap voor stap aan te pakken. Wat kun je nu per categorie verwachten? We noemen hieronder wat voorbeelden van timemanagement tips op het gebied van het creëren van overzicht.

Overzicht creëren

Veel mensen zullen het wel herkennen: je hebt zoveel verschillende dingen die je zou moeten doen dat je niet weet waar je moet beginnen en dat je continu dingen vergeet. Een van de belangrijkste timemanagement tips is dan ook: creëer overzicht. Een tip die daarbij helpt, is het maken van een gedachtendump. Wat doe je dan precies? Je pakt een leeg vel papier en een pen en je schrijft alles op wat in je opkomt wat je nog zou moeten doen. Denk aan een mail die je nog moet beantwoorden, een project dat je nog moet afronden, maar ook dat kaartje dat je zou moeten sturen. Door dit allemaal op papier te zetten, haal je het als het ware uit je hoofd. Daardoor wordt het rustiger in je hoofd. Een van de timemanagement tips die hierop volgt is het stellen van prioriteiten. Ga je vel papier met gedachtendump bij langs en deel alles in in categorieën. Wat moet je direct doen, wat kun je uitstellen, wat kun je delegeren en wat kun je ook elimineren? Zo krijg je overzicht in al je taken en je hebt een volgorde in hoe je de dingen aan moet pakken. Dit zijn slechts een paar stappen die jou kunnen helpen, op timemanagement.nl vind je dus nog veel meer timemanagement tips!